torsdag 1 december 2011

Så less på detta nu ComBort

Så sitter jag här igen. Hade inte tänkt nämna detta företag annat än när allt var över. Men nu måste jag förklara hur detta företag fungerar för alla som funderar och till andra som tjafsat med dom. Ju länger tiden går ju fler fel uppstår.

Har ju kommit i kontakt med ett jätte trevlig människa där, japp de finns. Och idag fick jag ett mail från henne där hon förklarade vad hennes undersökning visat på. Och döm om min förvåning...mailar du in fel eller felanmäler på deras hemsida så räknas inte detta.

Ringer man in och anmäler ett fel du haft anmält massor av gånger innan så ser de dem som enskilda händelser. Inte som ett fel som hela tiden återkommer. Och genom att de endast ersätter de gånger man ringer in och anmäler så blir det ett jäkla stort fel. Jag skulle alltså ha ringt in varje gång datorn gick ner sig....ca 5-10 gånger per dag. Undra vem som har tiden att sitta i deras köer eller har råd att ringa hela dagarna?

Ett bra exempel är att jag ringde in och anmälde 2008, samma fel igen. Men de ersatte inte den gången och genom att jag inte in förrän 2011 så ansåg de att felet inte fanns kvar. Att jag vet att jag mailat in flera gånger för att dels telefonen inte fungerat och dels för att jag alltid får samma svar om att felet är mitt eller att de kan inte flesöka när allt fungerar. NU har jag ju fått veta att de tydligen kan se hur signalen varit efteråt. Att jag även har anmält via deras hemsida har de inte heller med. Och genom att de hävdar att jag inte hört av mig förrän 2011 så undrar man vart felet är hos dem. Att jag även skrivit här på bloggen om detta och de har hört av sig här spelar heller ingen roll. Går att läsa om vilka svar jag fått på några av mailen jag skickat under 2009.

Hur i himlens namn ska man då anmäla när felet är om man måste ringa in och telefonen inte fungerar. Under denna tid satt jag i rullstol så jag kunde ju inte gå iväg och låna en telefon heller. Men är det verkligen tanken, att man ska kunna låna en telefon för att kunna anmäla när man har ComHem?

Att det sedan inte spelar någon roll om felet är under 1 dag eller flera, du får en hundring. Har man barn och de ska ringa till kompisar, jag ska ringa och fixa med annat och allt via mobil eller att man måste skicka barnen för att skriva ut hos andra för att man inte har nätverk eller telefon under flera dagar.....undra hur långt 100 kronor räcker då. Jag trodde det skulle vara som plåster på såret, att man är utan det man betalar för. Men hallå, ska pengarna vara till det vem sjutton ska då betala för fördyrande omkostnader?

Det mest tragiska är att man kollar ju på nätet, om det är uppe fram och tillbaka och inser då att som vanligt så står det på hemsidan att allt är OK. Inga problem i ditt område. Varför ska man då gå in på hemsidan? Att felet inte är mitt denna gång får jag veta för att man ringer in. Ja, de skyller ju att det alltid är mitt fel....även detta när kabeln var fel.

Nä, bara att vänta och se vad den trevliga människan där har att säga på mitt mail. Men nu vet ni, alla andra som läser här. Ni måste RINGA in alla fel även när telefonen är död. Gå till grannar, använd mobilen men bara ni ringer. Maila eller skriva på hemsidan är ingen ide. Då får ni ingen ersättning och för det mesta inga svar.

Välkommen till ComHem..........

1 kommentar:

  1. Hej,

    Det låter bra att du har kommit i kontakt med en person som du verkar vara nöjd med. Jag har talat med handläggaren du har kontakt med och har förstått att det är ett komplicerat ärende och att ni för en dialog där vi förtydligar hur vår bild av ärendet ser ut.

    Jag är övertygad om att ni kommer att finna en lösning.

    Med vänlig hälsning
    Johan Wester
    Kundservice

    SvaraRadera