tisdag 27 oktober 2009

Comhem

Måste bara få kommentera att i Aftonblades så står det att Comhem är sämst på mycket. Detta är ju inte nyhet. Ni som har läst min blogg tidigare har ju sett vad jag tycker om detta företag.

E24 redovisar vad Svensk Kvalitetsindes kommit fram till när det gäller tele- och datatjänster. Kolla länken nedan så ser ni vad kunderna har att säga:

http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/artikel_1646171.e24?offset=0&maxcount=3#articlecomments

Tänk att de på Comhem säger till mig när jag har klagat att jag är en av de få som har dessa problem. Ha, vilket skitsnack. Det är nu bevisat att vi är många, flera hundra som har samma bekymmer. Hoppas de fega jäklarna på Comhem svarar på denna armstormning från kunder och fd. kunder.

Vad skriver då E24 om denna undersökning, jo att:

Inom datakommunikation ligger Telia och Bredbandsbolaget i topp. Com Hem behåller sista platsen från förra årets undersökning och lyckas med bedriften att sänka sitt kundbetyg.

Och:

Inom digital-tv får Boxer högst betyg följt av Telia. I botten ­ligger Viasat och Com Hem ­lämnar förra årets jumboplats.

Samt:

Både Tele2 och Com Hem har tappat jämfört med förra året. Orsaken är att kunderna bedömer att deras service har blivit sämre.

Och icke att glömma:

Högst andel klagomål har Telia och Viasat men medan Telia får höga betyg för hur de hanterar kundernas klagomål får Viasat lägre betyg. Sämst betyg för sin klagomålshantering får Com Hem och högst betyg noteras för Boxer.

Men de som är roligast är att läsa vad kunderna tycker. En efterlyste någon typ av respons från Comhem. Och hur troligt är detta? Kan ju fundera på vem de ska skylla på denna gång. För det är ju alltid kundens fel för själv är Comhem felfria.

Men gott mår jag att skit de få hehehe.....

Tillägg:

Som ni ser mina läsare så har Com Hem äntligen svarat fast jag denna gång inte har bett om det. Man ska aldrig säga aldrig men denna gång kanske de lyssnar på sina kunder. För utan kunder kan de lika gärna klappa ihop och söka sig nya jobb. Att skriva i sitt CV att man jobbat för Com Hem i dagens läge kanske inte är så lysande.

Kanske det är så att de har blivit för stora, tanken var god men de blev för mycke. Man har inte haft tid att anställa bra arbetskraft och att man har, som många större företag, uppmuntrat till kvantitet istället för kvalitet.

När jag för många år sedan blev kund hos Com Hem så funkade kundtjänsten jättebra, även om problemen fanns redan då. Kommer ihåg att jag fick bekymmer med telefonen (?) och ringde dit. Fick hjälp ganska omg och någon dag senare rinde en kvinna upp och kollade så att allt fortsatte att funka som det skulle. Snacka om att bli glatt förvånad.

Sånt tycker vi om Com Hem, inger förtroende, att ni tar kundernar på allvar. Detta var något jag talade om för alla. Superbra reklam för Er, tyvärr rekommenderar jag Er till ingen idag.

Men att efter att ha hamnat på botten redan förra året när det gäller datakommunikation och inte har blivit bättre. Utan de har blivit ännu sämre.

Vad krävs för att detta företag ska ta tag i klagomålen. En startsträcka som ligger på 2 år är under all kritik. Hur många år kommer det att ta innan de kravlat sig upp från botten? Tydligen har de lite koll ute nu efter den kommentar jag fått. Men vem kommer att tro det, att kunna lita på vad de säger.

Att hävda att de måste arbeta hårdare och att de ser allvarligt på resultatet som Com Hems representat gjort i kommentaren känns lite som ett hån mot oss kunder som klagade redan förra åretoch året före det. De måste ju ha struntat i resultatet då eller våra klagomål genom att de blivit sämre. Lite skrämmande att ett så stort företag kan behandla sina kunder på detta vis.

Nä, någon reklampelare för detta företag kommer jag inte att bli, inte som i början. Får ta och kolla runt för snart är mina knutna avtal över med detta företag och jag blir punk och fågelfri. Och vad glad mitt pengakonto ska bli och själen. Inga mer nät som går ner sig flera gånger per dag eller telefoner som funkar när de vill och att kunna se på TV utan att bilden försvinner. Och ingen mer kundtjänst som skyller på eller anklagar kunderna, slarvar bort anmälningar och inga försäljare som lurar på kunderna dyra tjänster.

Jo du Com Hems representant, upp till bevis nu och betydligt kortare startsträcka tack. Mycket att ändra men mycket att vinna.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Det är verkligen ingen kul läsning om man tittar på undersökningen. Den talar sitt tydliga språk och vi måste anstränga oss ännu hårdare i vårt arbete. Vi ser allvarligt på resultatet och jag vill meddela att vi inte kommer vara nöjda förränn våra kunder är nöjda.

    Med vänliga hälsningar,

    Samuel Garlöv
    Redaktör Sociala Medier
    Com Hem

    SvaraRadera