Var precis in på deras hemsida och läste några ursäktande ord av deras VD. Han skriver bland annat:
"Trots de nedslående resultaten så uppskattar vi att du som kund berättar när du inte tycker vi motsvarar dina förväntningar. Då har vi möjlighet att förbättra oss och utveckla våra tjänster och vår verksamhet åt rätt håll."
Och vad har jag att säga om detta. Äntligen. Här har man i många år försökt att berätta när jag inte tycker att de motsvarar mina förväntningar. Har de brytt sig. Nopp, skiter i vad kunderna tycker. Vem vill ringa eller maila dit och på ett hyfsat sätt tala om att man inte förstår eller att nu blev det nog fel när man blir bemött som en idiot. Kunden har aldrig rätt enligt dem, vi är tydligen inte kunniga nog för att ha Com Hem.
Men nu ska de minsann börja bry sig. Då ställer jag mig frågande till er på Com Hem, om ni nu tittar in på min blogg igen.
Ska jag behöva vänta ett helt år till på att mitt bredband ska funka som ni lovat och som jag betalar för?
Ska jag ha en fungerande telefon varje dag som ni lovat och jag betalar för?
Ska mina barn kunna se på sina barnkanaler som ni lovat och som jag betalar extra för?
Vem ska ersätta mig för 3 år med dåligt fungerande bredband, tv och telefoni?
Ska jag fortsätta att betala samma pris för en tjänst ni nu vet och har lovat att åtgärda?
Och vem ska betala för alla förbättringar som er VD lovar?
Jag vet inte, men jag tycker inte att dessa funderingar är helt obefogade.
Nä, ska det behöva ta ett helt år innan de ens funkar att felanmäla saker som inte är mitt fel men som jag min dumme f*n står och betalar för. Får nog ta och sondera terrängen lite, för sämre kan det ju inte bli.
Och det mina vänner är bevisat =)
Lätt ironiskt inser jag att när jag sitter här och skriver så har tvn blivit svart vid 2 tillfällen. Att nätet lagt av tidigare idag vid 5-8 tillfällen behöver jag ju kanske inte nämna. Men ironiskt är det, i alla fall lite. Och hade jag ringt till Com Hem i måndags så hade jag fått veta att det är mitt fel för det är ingen annan som har liknande fel med Com Hem. Gudars vilken idiot jag är då som lyckas med att tvn blir svart utan att ens vara i samma rum .....
Får väl prova ringa dit, hoppla nu blev tvn svart igen, nästa vecka. Då kanske deras service har blivit lite bättre och jag har slutat vara en idiot=)
Provade ringa men orka stå i telefonkö. Nä, skickade precis in ett mail via deras hemsida. Får se om jag får något svar denna gång. Sist jag gjorde det så hörde de aldrig av sig....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar