onsdag 19 oktober 2011

Åter Comhem

Ja då får man hoppas att detta var det sista förutom då jag byter leverantör. Blev jag nå klokare? Skulle inte tro det.....

Teknikern var här idag, äntligen. Och nej, det var inte hos mig felet var. Sladden jag fick med när jag skaffade Comhem var trasig. Eller trasig och trasig, fel av leverantören. De hade monterat själva kontakten fel i sladden så den satt inte fast ordentligt. Kontakten gick att ta lös utan att dra, den bara satt där den satt. Därför har det inte funkat lite då och då, glappkontakt kallade han det. Och självklart var det ju inte mitt fel. Hade jag råkat slita av den så hade det synts, trådar som stuckit ut och liknande. Nu var de helt rent i hålet och i kontakten, inte ens damm fanns det där.

Och tänk, sedan 2006 när jag ringde första gången så har de endast hänvisat till att jag nog inte har skruvat fast den ordentligt i väggen eller i modemet, vilket jag gjort. Inte en endaste gång har de frågat om kontakten sitter fast i sladden. Vicket teknikern tyckte var konstigt då detta är ett vanligt fel. Nä, enligt Comhem så var det antennkabeln till TV:n som nog var trasig och därför var det mitt fel. Hur den kabeln kan påverka telefon och bredband har de inte kunnat förklara. Den går inte ens till modemet utan från kontakten i väggen till TV:n.

Och sen detta strul med priset, ordinarie pris och de pris jag betalar. Så snälla du från Comhem som läser här, de pris du angett som ordinarie pris var fel enligt den chef jag pratat med. Där ser man, ingen har koll hos Comhem, ingen som vet ingen som vet.....

Enligt chefen så är 249 bara för nya kunder. Det bästa är att han kunde inte ge mig ett ordinarie pris endast vilka som inte fanns som ordinarie. Så det pris jag betalar finns inte ens. Men betalt ska de ha. Och vilket pris jag ska byta till fick jag inte heller riktigt reda på. Vem vet, jag kanske ska betala 299 som egentligen inte finns.......För tragiskt är det att alla, utom han här på bloggen, hävdar att jag betalar ordinarie pris när priset inte finns. Kan det heta ordinarie nått som inte finns?

De har ju påstått att de inte meddelar kunderna om ändringar av priset utan det ska kunderna ha koll på. De har ingen skyldighet och möjlighet att göra det. De får nämligen inte ändra i avtal utan det måste kunden göra. Lite kul att läsa de villkor jag har för där står det under punkten om ändringar och överlåtelser:

"Com Hem har rätt att ändra Villkor, Tjänsten eller avgiften. Ändringen meddelas Kunden senast 1 månad innan ändringen träder i kraft. För Avtal med viss angiven bindningstid får en ändring verkan tidigast vid utgången av bindningstiden."

Vem ska man nu tro på, villkoren eller Comhem? Eller är det så att de får ändra..men bara vid höjningar.........?

Att sedan den chef jag pratade med säger att det står fel i villkoren, det är 2 månader innan som man måste meddela kunden innan ändring. Förstå att man har förtroende för detta företag. Men han anser fortfarande att det är kunden som ska kolla ifall man betalar rätt pris för de har ingen möjlighet att kontakta alla. `

Men varför i helsingland skrivar men det då i villkoren?????

Hur ska kunderna veta att det är deras ansvar när det står nått helt annat i villkoren. Är det som står i villkoren fel då och man ska som kund gissa sig till vad som gäller? Ska jag som kund inte kunna lite på villkoren? Nått svar på dessa frågor fick jag inte heller av chefen. Hittade inte heller det som Comhem påstår, att de får inte ändra i avtal utan det får endast kunden göra....

Det är så att man funderar på att anmäla dom. Låta någon med kunskap kolla upp detta. Hur kan man ta ett pris som inte ens finns längre? Chefen försökte få det till att har man ett avtalat pris under bindningstid så har man. Och visst sjutton är det så....men jag har ingen bindningstid! Så det priset jag band mig till finns inte nå mer. Och några priser finns inte att hitta hos Comhem för oss som inte har bundit oss. Måste ju finnas fler än jag. Fler som funderar på att byta eller flytta och därför har kvar dom den sista tiden utan att binda sig i 1 år.

Kan ju fundera hur många de lurar på pengar? Hur många får betala ett pris som inte finns längre?

Sen kan man ju fundera på hur kunderna ska veta. Villkoren säger en sak och Comhem en annan. Vissa på Comhem säger en sak och andra något helt annat. Vissa frågor kan du inte ens få svar på. Ingen vet vilket ordinarie pris är. Kunder får betala ett pris som inte ens finns. Personal som inte ens informerar om bättre priser bara de som binder en till Comhem.

Nä chefen, bara för att ni har skickat personalen på kurser i 2 års tid gör inte Comhem bättre. Ni kommer nog inte att stiga i undersökningen om bredbandsbolag.

Men men, han skulle sätta sig och skriva ett brev till mig, japp. Kan vara bra att ha det på papper. Ska bli kul att se om de kompenserar att det strulat sedan 2006. Att vi inte har kunnat lita på bredbandet. En telefon som funkar när den vill vilket gjort att folk varit tvugna ringa på mobilen. Eller alla pengar man fått lägga på mobilen för att man inte kan ringa med hemtelefonen. Och all den tid de kostat att sitta i deras jäkla telefonkö, och alla kostnader för samtal och den tid man hållit på och felsöka.

Vi snackar 5 år nu, i FEM år har jag hållt på. Någon som har förslag på ett bredbandsbolag där det funkar????

Lär väl återkomma med ett sista inlägg om detta när allt är klart. När brevet kommit. Och jag hoppas att det blir ett glatt inlägg för jag är less på att vara arg och irriterad på inkompetens =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar