måndag 31 oktober 2011

Skrattretande ComHem...kanske ComBort?

Men så äntligen har jag fått mitt brev från den chef jag varit i kontakt med. Och ni kan ju tänka er den kompensation jag fick efter 5 års elände med ComHem.... 5 år med strul varje vecka.....blir många veckor på 5 år. Kortare strul och längre strul, strul som gjort att man varit tvungen att ringa från mobilen, strul som gjort att mina inkommande samtal inte kommit fram eller att de fått ringa på mobilen...de som har numret, strul som gjort att man fått åka på biblioteket för att kunna använda dator, strul som gjort att vissa arbeten inte blivit klar i tid, blivit utkastad från nätet lite här och lite där, ibland timvis och ibland hela dagar.........och detta varje vecka under hela 5 år.

Ja vet, kunde ha bytt leverantör många år tidigare. Japp, de kunde jag om jag inte hela tiden varit bunden till antingen det eller till det. Och tyvärr måste jag erkänna, tillslut så tror man ju på det...ja, att felet ligger här hemma. Att jag sedan är en envis jäkel, de dagar jag är övertygad om att felet ligger hos dem, och tänker att jag ska inte ge mig. Gör man fel ska man rätta till det och stå för det. Och tyvärr, Com hem står inte för det.

Även fast teknikern nu har sagt att det är deras fel så inte ska ni tro att de erkänner det. No no. Det är som att få dem att erkänna att det är deras fel som inte säger nått om priserna när man ringer. Trots det så skriver chefen i brevet att det är mitt ansvar att ringa in och kolla. Ringde massor med gånger i februari/mars när allt var åt fanders i flera dagar åt gången. Även denna gång gick Comhem igenom allt jag har hos dom, priser och boxen och annat. Men inte ett ord. Precis som nu, vill bara sälja på men inte informera. Endast sista killen gjorde det, inte ens chefen ville ge mig deras nuvarande lägsta pris. Chefen hävdar att de inte har gjort något fel.

Men för att återgå till kompensationen....hela 318 kronor anser de att det är värt att ha dessa problem varje vecka under 5 års tid. 318 kronor, det är 19 kronor mer än de tyckte att jag skulle betala för bredbandet per månad. Ett pris som inte ens finns. Och hade de ifrågasatt priset när jag ringde i februari så hade jag sparat 400 kronor bara där. Men vad gör de inte för att tjäna pengar.

Vicket jävla hån Comhem, skämmas borde ni och inte lite heller.

Att chefen sedan i sitt brev skriver att de jobbar på att personalen ska ge service i världsklass är ju bara skrattretande. Kan man inte be kunderna undersöka ett eventuellt fel på en kabel, ett fel som massor av deras kundera har haft, va sjutton kan de då annat än att hävda att det är kundens fel?

Ska slå en pling till Konsumentvägledaren i morgon. För frågan återstår, hur många har de inte lurat på detta sätt? Får man ta ett pris som inte ens finns? Vad är skyldigheten att informera om priser? Att Comhem anser att folk ska läsa på nätet eller ringa in för att få reda på priser....anser de att alla har en dator? Att alla har råd med en dator? Eller är tanken att de ska sitta i deras telefonköer titt som tätt?

Och som slutkläm på allt och ruskigt förtroendeingivande, brevet är utan signatur. Och det bästa......nästan skrattretande....han kan inte ens stava sitt efternamn rätt. Hur jäkla kul är inte det....

Och vad säger du om detta, du från Comhem som läser här=))

1 kommentar:

  1. Hej igen,

    Såg även din kommentar på Com Hem-bloggen. Vi försöker få kontakt med dig igen på telefon.

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem.

    SvaraRadera